Streaming.HR u medijima

Arhiva trenutaka kada ste čitali o Streaming.HR u medijima. O nama su pisali Forbes, Lider, Večernji list, T-portal, Poslovni dnevnik, HRT, BizDirekt, Poslovni turizam…

Priprema-FORBES-B2-500x707-ver1-scaled

Streaming.HR u medijima

Hrvatski streaming provider na utrci dronova u Dubaiju

Dubai je proteklog vikenda bio domaćin najvećoj smotri malih letjelica koje postižu brzine preko 100 km/h. Na utrci je sudjelovalo više od sto timova koji su prošli pretkvalifikacije, a nagradni fond je iznosio milijun dolara. Jedna od povlaštenih tvrtki uključenih u ovaj event na granici SF-a i realnog, bila je i tvrtka iz Hrvatske, Streaming.hr

“Bili smo jedina tvrtka iz Hrvatske angažirana u Dubaiju: rame uz rame različitim mega kompanijama iz cijelog svijeta. Iskustvo u live streamingu koje skupljamo već 8 godina, sofisticiranu tehnologiju i vrijednu opremu unijeli smo u projekt kako bi prijenos uživo funkcionirao upravo savršeno”, rekao je Karlo, voditelj razvoja poslovanja u Streaming.hr-u, zadovoljan obavljenim poslom i obećanjem klijenta da će se suradnja nastaviti i u budućnosti.

Glavni i odgovorni „krivac” za World Drone Prix je princ Sheikh Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum, vladar Dubaija i donedavni zaljubljenik u rasne konje i poeziju.

Svoju je ljubav preusmjerio u dronove, zbog, kako kaže, popularizacije upotrebe dronova odnosno razvoja transporta ovim nadolazećim aero-prometalima.

„Bitka dronova” odvijala se na 591 m zračnog prostora na stazi posebno dizajniranoj za utrku. U finalnom dijelu utrke, čak su se 32 pilota, osim za ukupnu pobjedu, borila i za kategorije najboljeg prolaznog vremena, slobodnog stila, najinovativnijeg drona i pobjednika kojeg je odabrala publika. A najviše simpatija kao i titulu ukupnog pobjednika odnio je britanski tinejdžer, svega 14 godina star Luke Bannister.

Prema neslužbenim informacijama, princ je u promociju natjecanja uložio oko 10 milijuna dolara. Promotivni video uključivao je utrku drona i McLarena, prijenos uživo gledalo je više od 255.000 internauta, a najzvučnija medijska imena koja su popratila utrku između ostalih bili su i TV giganti BBC i ESPNi.

O streaming.hr-u

Streaming.hr 2011. je osvojio nagradu za najbolji hrvatski startup, za jednu od najboljih novih usluga u poslovnom turizmu, srebrnu plaketu na INOVA-i i do danas ostao hrvatski alfa i omega kad su u pitanju video prijenosi uživo na web. U međuvremenu Streaming.hr se već etablirao kao jedino rješenje velikim hrvatskim biznis klijentima koji traže profesionalni live video.
StreanibgHR-reference

Streaming.HR u medijima

Počeli od nule i probili se do klijenata poput MMF-a, UN-a i Coca-Cole

​​

Prvi hrvatski stream provider našao recept kako biti tražen diljem svijeta, a pritom sav posao voditi iz Hrvatske

Ne zovu baš svaki dan hrvatsku tvrtku da odradi posao u Argentini ili Brazilu, a pogotovo ne zato da joj se povjeri produciranje dokumentarnog videa u Londonu, rame uz rame s producenticom BBC-ja, koji potom biva projiciran na 40 metarskom platnu u Madridu.

Isto tako, u Dubaiju se za višemilijunski projekt, vjerujte nam, ne angažira baš bilo koga. Ovim riječima poslovne dosege servisa Streaming.hr, prvog hrvatskog stream providera ocrtava njegov osnivač Karlo Dževerlija. Danas je, kaže, Streaming.hr postao zaštitni znak tvrtke Super Digital, d.o.o., specijalizirane za videoprodukciju i prijenose uživo na internetske medije i TV. Usluga je, objašnjava, namijenjena klijentima koji cijene kvalitetu i traže uslugu po principu”ključ u ruke”. No, priznaje, do današnjeg renomea od 2007., kada su osnovani, prošao je ne baš uvijek lagan poslovni put.

“Prisjetim li se faze kad sam kretao u ovu poslovnu ludost, a upravo je bila ludost pokušati razviti posao na prijenosu videa te 2007. s presporim internetom, i moram li izabrati samo ključne elemente za razvoj biznisa, izdvojio bih – kontinuiranu požrtvovnost. Godinama je to značilo muku, gotovo na dnevnoj bazi krv, znoj i škrgut zuba.

Potom efikasnost, odnosno neprekidno nastojanje da u što kraćem razdoblju s timom proizvedem što je više moguće koristi. Broj jedan možda bi bila individualna disciplina, napori koje sam zajedno s dijelom tima uložio da se uvijek držimo plana. Da se, umjesto udobne fotelje, izađe iz zone komfora i baš svaki put obavi onaj trpki posao koji mnogi izbjegnu”, slikovit je Karlo koji uvjerava da se mnogo više pamti količina muke, a ne genijalnost ideje.

“Nismo odustajali ni zbog rada na više od 50°C, ni nakon nespavanja od 40+ sati, ni nakon niza mučnih odbijenica i poraza, često zbog nimalo tržišnih razloga. Primjerice, zbog našeg apolitičkog određenja. Treba imati mnogo volje pokušati sve isto i sve ponovno, nakon što smo mjesec dana pripremali natječaj koji smo službeno bili i dobili, i za koji smo već bukirali put. Samo da bi potom natječaj bio – poništen. Ili natjerati se na višednevna putovanja u mjesta za koje zna samo Google maps, gdje je svako zaustavljanje rizik, a prometnice takve da uz njih stoje do tada nikad viđeni znakovi za ograničenje brzine na 10 km/h. Ima toga – moglo bi se, da je vremena, napisati knjigu”, kaže naš sugovornik.

Prvi veliki projekt izborio je, priča nam, tako što jednog stranog partnera, s njemačkog govornog područja, “iz zuba nije puštao” valjda sedam mjeseci. Kad je taj partner napokon odlučio vidjeti što Streaming.hr može, dobili su taj svima važni, prvi veći posao.

“On nas je digao s razine početnika koji su tragali za bilo kakvim plaćenim poslom. Isti klijent i danas je s nama, a u međuvremenu priključili su mu se brendovi poput Međunarodnog monetarnog fonda, Transparency Internationala, UN-a, Coca-Cole. I mnogi drugi. U međuvremenu bili smo angažirani u Argentini, Brazilu, Dubaiju, diljem Europe, uzduž i poprijeko, od Britanije, Španjolske i Belgije, do Turske i Portugala”.

Kao jednu od temeljnih okosnica poslovanja svoje tvrtke navodi činjenicu da je našao recept kako biti tražen diljem svijeta, a pritom sav posao voditi iz Hrvatske.

“Kad nas pitaju zašto i vi ne odete iz Hrvatske, odgovaram da već ionako imamo debelu kožu na uvjete poslovanja u Hrvatskoj, koji doista, otkrit ću sad toplu vodu, nisu najpoticajniji na svijetu. Ovdje smo već ispekli zanat: junaku koji preživi u borbi s nemani zvanom hrvatsko tržište, poslovanje u Europi vjerojatno ne može priuštiti veći, teži izazov”, objašnjava osnivač ovog video providera. Srećom, dodaje, ne utječu samo negativni elementi na njihovu motiviranost, poput prevelikih državnih nameta ili politike upletene u posao.

“Na drugu stranu vage pošteno je staviti sve neloše aspekte poslovanja u Hrvatskoj. I njih svakako ima. Također ubrajamo i one ne nužno poslovne elemente, sve one dobre strane koje život u RH nosi. Sve dok je vaga u, hajde, kolikoj-tolikoj ravnoteži, ured ne planiramo izmještati iz Hrvatske.”

Izazova, naravno, ne manjka. Jedan od najnapetijih Streaming.hr uspješno je prošao prošle godine. Situaciju je, proizveo jedan manjinski, bivši partner koji je, pritisnut osobnim problemima, počistio blagajnu i drugim malverzacijama kod nekoliko klijenata servisa Streaming.hr proizveo pomutnju.

“No ekspresno je izbačen, a klijenti obaviješteni pa se, osim za vremenom potrošenim za čišćenje nastalog, nema za čime žaliti. Streaming.hr, evo, i dalje je zdravih temelja, od te točke posluje čak i profesionalnije i bogatiji je za iskustvo. U poslovnoj džungli opreza nikad dovoljno”. Potencijalnim i postojećim klijentima obećava da će Streaming.hr i dalje raditi na tome da se jasno vide razlike između vodećeg web video i live streaming providera u regiji i neprofesionalnih kopija.

“Često se pojavljuju pojedinci koji, eto, malo svaštare pa se bave i streamingom i pokušaja koji u branši nude bofl robu. Niču paralelno sa sve većom pristupačnošću tehnologije. Mi u tvrtki Streaming.hr nastavit ćemo nuditi all-inclusive, uslugu ključ u ruke, koja će čak i najzahtjevnijem klijentu pokriti sve video potrebe. A osim toga, sačuvati im resurse kojih sigurno nemaju dovoljno, a to su vrijeme i živci. Baš zato najmudriji brendovi biraju nas”, poručuje Karlo Dževerlija.
Novinski-clanci-Tportal-ver2

Streaming.HR u medijima

‘Zbog Streaming.hr-a sam tri puta sve stavio na kocku’

Prvi domaći pružatelj usluga internetskog streaminga uživo dosad je radio na projektima na tri kontinenta. Njegovog osnivača i direktora ne brine uspon amaterskog emitiranja videa uživo na netu

Iako postoji još od 2007. godine, servis Streaming.hr (koji od prošle godine posluje pod okriljem tvrtke Super Digital), pozornost medija i javnosti značajnije je privukao nedavnim projektima streaminga u Argentini i Dubaiju, kao i za potrebe Međunarodnog monetarnog fonda te Europske komisije.

‘Producirali smo do sada na tri kontinenta’, rekao je Tportalu osnivač i direktor tvrtke Karlo Dževerlija. ‘Angažirali su nas u Dubaiju, u Argentini i Brazilu, a naša produkcija bila je zvana diljem Europe – od Engleske i Irske do Turske i Bugarske, od Portugala i Španjolske do Nizozemske, Belgije i Njemačke.’

Među projektima izdvaja utrku dronova u Dubaiju u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, u kojoj su – kako kaže – bili gurnuti najbliže rubu vlastitih mogućnosti, ali i privukli najveći interes medija.

Ljetošnji projekt s MMF-om odnio je dosad najveći broj sati za pripremu. U sklopu drugog projekta u Londonu i Madridu video im je bio prikazan pred ogromnim auditorijem na golemom videozidu širine 40 metara.

Također su, između ostalog, zaslužni za prvi internetski prijenos utakmice Hrvatske nogometne lige, kao i za prvi prijenos utakmice hrvatske nogometne reprezentacije na internetu.

Pitch ide bolje nego Oče naš

Kako Karlo nekome tko nikad nije čuo za streaming objasni čime se bavi? ‘Ukratko, bavimo se visokokvalitetnim prijenosom uživo. Umjesto da video s događaja emitiramo na TV-u, naš se prijenos gleda na internetu.

Servis Streaming.hr na taj način, koristeći mnogo pristupačniju platformu, za organizatora povećava gledanost njegova skupa.

Osim toga, koristan je onim zainteresiranima koji zbog udaljenosti ili obaveza nisu u mogućnosti fizički prisustvovati događaju. A onom tko organizira događaj, streaming otvara novi, dodatni kanal za oglašavanje, čineći ujedno njegov događaj i modernijim i šire dostupnim.’

To objašnjenje, dodaje, zna izgovoriti bolje nego molitvu ‘Oče naš’ jer ga je dosad bezbroj puta ponovio klijentima kao odgovor na pitanje ‘što to nudite, zašto bismo vas primili?’.

‘Posebno je tako bilo na počecima, kada smo kao prvi u regiji obrazovali direktore o značenju termina streaming i učili o koristima koje bi im streaming mogao donijeti.

Nosili smo tih godina teret pionira u ‘novoj’ tehnologiji na relativno staromodnom i sporom tržištu. Ako niste probali ili ne naslućujete, znajte da je to posao teži od teškog’.

Od šašavog izbora do ozbiljnog businessa

Kako to već biva s novim tehnologijama, početak nije bio lagan. Streaming je, u Hrvatskoj 2007. godine – kada se njime počeo ozbiljnije baviti – bio praktično nepoznat. Internetskim linijama se nisu mogle prenijeti ni veće fotografije, a videosadržaj se konzumirao isključivo preko TV-a.

‘Da, sada se moj odabir čini, blago rečeno – šašav. Ali gledao sam unaprijed i zbrajao: tehnologija mora zahvatiti i Hrvatsku, kralj komunikacije je video, a ipak će mnogi spoznati da su računala i pametni telefoni bolja platforma za konzumiranje videa. Puno bolja od TV programa.

Bio sam poprilično siguran u tu jednadžbu i bio sam hrabar pokušati. Ozbiljno pokušati. Jedino što nisam znao je hoću li ideju uspjeti držati na životu do dolaska konjice. U ovom slučaju do širenja brzog interneta diljem Hrvatske.

Danas, kada je moja ideja nabubrila u uhodan i dobrostojeći business, mnogi pitaju kako to da radimo s UN-om, MMF-om, u Europskom parlamentu? Ništa posebno, trebalo je samo devet ili deset godina, krvi, znoja i škrguta zuba’.

Početke veže uz prva testiranja internetskih linija prije deset godina, upoznavanja s tada amaterskom opremom i uz početno opipavanje pulsa na tržištu.

Tri puta sve na kocki

‘Pulsa odnosno zainteresiranih nije bilo, ali zato je u tim prvim godinama itekako bilo ogromnih izazova. Sjećam se da sam zbog Streaming.hr-a tri puta išao all-in – opremu se u tri navrata kupilo svim sredstvima s računa, i poslovnog i privatnog. Zauzvrat, naravno, nije postojala garancija, tek neizvjesnost i nule na računima.

Srećom, bespoštedan se rad isplatio i projekti su uskoro pokrili investicije. Nije prošlo dugo i dogovorio sam prvi veliki dugoročni posao. Pa još jedan i brzo su stvari postajale ozbiljnije. To je značilo da trud s početaka, iako nemali, postaje nedovoljan’.

Dio tima iz tog razdoblja nije mogao izdržati pritisak ozbiljnog posla u kakav se Streaming.hr u međuvremenu pretvorio. No u isto vrijeme priliku su dobili novi ljudi.

‘Ponosan sam na sadašnje suradnike, njihovu požrtvovnost i predanost, kao i na to što je Streaming.hr cijelo vrijeme financiran vlastitim sredstvima, iz projekata. Nikad iz posudbi ili kredita.

Jest da nam je to donijelo sporiji razvoj, ali zato sve ovo vrijeme s ponosom mogu reći da Streaming.hr nema ni kune dugovanja. Ni prema kome. Ne znam mnogo takvih businessa’.

Pitali smo ga po čemu se hrvatsko tržište bitno razlikuje u odnosu na, recimo, njemačko, a po čemu na argentinsko ili ono u Dubaiju?

‘Hrvatsko tržište vjerojatno pripada u skupinu okrutnijih ili nepravednijih. Junačine koje ovdje, na pošten način, ispeku zanat poduzetnika zaslužuju barem čin, medalju, mjesto u nekoj kući slavnih.

Takvi sigurno nemaju problema s uvjetima poslovanja na recimo europskom tržištu, na kojem se projekti, gle čuda, planiraju dovoljno unaprijed, gdje politika ne određuje ‘najboljeg’ ponuđača, gdje postoji preciznost u svakom koraku poslovnog procesa i gdje financije kupca prate njegova očekivanja. Ili gdje najniža cijena nije prvo i posljednje mjerilo poželjnosti’.

Nije kod nas sve tako sivo

Istina, nije nemoguće pronaći i neprijateljskije okoliše. Primjerice, na projektu u Argentini bilo im je ne samo žestoko kaotično, nego i divlje.

‘Tamo smo imali problema već i na razini sigurnosti. Operateri su nam do dvorane putovali pod vojnom pratnjom, a u dva navrata netragom su im nestale osobne stvari. Po nove nisu smjeli jer su na hotel preko ceste vrebale ulične bande’, prisjeća se Dževerlija.

Dubai je isto posebna priča. ‘Zbog strogog provođenja strogih zakona posao u Ujedinjenim Arapskim Emiratima ne koče ulične bande, ali su valjda prvaci po flegmatičnosti i upravo prekrasnoj neorganiziranosti koja se izruguje bilo kakvom vašem planu.

Iznimka su projekti pod prinčevom paskom, kao što je bio ovaj naš. U tom slučaju, ali samo kad dođe poruka ‘odozgora’, pristup ‘briga me’ biva naglo zamijenjen ekstremnom agilnošću. Nalik onoj na borbu za goli život. Jer upravo životu zna prijetiti poruka izaslanika Njegova Visočanstva, kazivaše nam tamo domaći. Valjda samo to pali’.

Video uživo bit će dostupan svima, ali…

Nije bio spreman s nama podijeliti podatke o broju zaposlenih i ostvarenim prihodima. Rekao je tek kako po broju zaposlenih Super Digital spada u kategoriju malih i srednjih tvrtki. Više ga, kaže, zanimaju trendovi razvoja i kompleksnost projekata u koje ih klijenti zovu.

Što se budućeg razvoja tiče, nastojat će u kontinuitet pretvoriti angažmane na velikim projektima diljem Europske unije te zadržati poziciju specijaliziranog providera za stream i web video.

Također namjerava ciljano nastaviti graditi imidž brenda, nastaviti pomagati mladim video tehničarima u njihovu stasanju u vrstan kadar, ali i nastaviti raditi tako da ih sve skupa posao zabavlja.

U budućnosti će, uvjeren je, emitiranje videa uživo online postati još dostupnije svakom internautu. Barem kad je amaterska produkcija posrijedi, to je već omogućio Facebook.

‘Ali live video koji će izgledati stvarno dobro i dalje će producirati specijalizirane tvrtke kao što je Streaming.hr. Za to ćemo i mi sami morati primijeniti još tko zna kakve novotarije u produkciji.

Na primjer, omogućiti iskustvo upotpunjeno virtualnom stvarnošću, iznimno visoku razlučivost slike, dodatnu stabilnost prijenosa u brzom kretanju ili možda primijeniti tehnologije za dodatno povećanje interaktivnosti’, zaključuje Dževerlija.
Priprema-Poslovni-5-2002-B2napust_1-1-1-scaled

Streaming.HR u medijima

Poslovanje ni sada ne mora (potpuno) stati

Video konferencije, naplata putem Interneta, izrada interaktivnih web rješenja i animiranih multimedijalnih materijala: Streaming.hr hrvatskim biznisima može pomoći oko nastavka poslovnih aktivnosti.

Niz se tvrtki iz vašeg susjedstva, možda čak i vaša, okreće online djelovanju u vrijeme krize uzrokovane COVID-19 virusom. Nijedan početak nije lagan, a posebno bi sada objeručke trebalo prihvatiti pomoć onih iskusnih u digitalnom svijetu.

A ako netko u Hrvatskoj može reći pokoju riječ o poslovanju na Internetu to je Streaming.hr. Ekipa iz ove moderne hrvatske tvrtke zna kako poslovanje brzo usmjeriti na internetsku mrežu. To bi znanje moglo, bar ponešto umanjiti posljedice ove vrlo neugodne krize.

“Po povlačenju u karantenu dio se klijenata brzo pregrupirao pa krenuo tražiti rješenja koja im do sada nisu bila važna ni potrebna. Primjerice, naša rješenja za video pozive tražena su u travnju kao nikada ranije. Također, live streaming i video, multimedijalne klipove isporučujemo gotovo na dnevnoj bazi. Klijentima je također vrlo interesantan sustav za naplatu usluga na webu”, reći će Karlo Dževerlija, direktor Streaming.hr-a.

Ovaj se digitalni servis može pohvaliti kako je prije krize uzrokovane koronavirusom usluge isporučivao na čak tri kontinenta. U svijetu digitalnog i multimedijalnog djeluju već 13 godina i odlično se snalaze. Dokaz tome su klijenti-giganti poput jednog UN-a, Međunarodnog monetarnog fonda, švicarskih i britanskih digitalnih agencija, eminentnih hrvatskih poslovnih subjekata.

Video profesionalci i informatički stručnjaci iz Streaming.hr-a nude, svakom tko im se obrati, asistenciju pri zaokretu poslovanja u digitalni oblik. Pri tome njihova rješenja gotovo anuliraju praktične rizike vezane uz kontakt kod instalacije i korištenja npr. live streaminga ili video poziva.

“Briga za zdravlje ovih dana traži fizičku distancu. A svaki biznis bar u nekom svom dijelu zahtjeva komunikaciju koja je otežana baš tim nužnim razmakom. Naša oprema i know-how omogućuje podršku s dislokacije. Tako ćemo npr. sustavom za live streaming ili video pozivom upravljati iz daleka,” otkriva Karlo ovu danas baš svakom vrlo važnu mogućnost. Umjesto neprihvatljive gužve, na mjestu video poziva s nekog korporativnog treninga ili interaktivnog prijenosa nekog predavanja, bit će minimalan broj tehničara i osoblja. Nerijetko, čak niti jedan, već samo sofisticirana oprema.

Budući je dio aktivnosti Streaming.hr-a vezan uz event industriju, štete u krizi osjetili su naravno i oni sami. Ali zbog raznovrsnosti usluga, odreda digitalnih i multimedijalnih usluga koje nude, ova kompanija vjeruje kako je kriza za njih ujedno i prilika. Isto kao i za sve one koji naprave prave i brze korake. A takvih ima i u Hrvatskoj: “Ovom je pandemijom buknuo broj domaćih upita, onih koji su ne samo prepoznali koristi digitalnih tehnologija nego u online

poslovanju vidjeli izlaz iz mrtvila. Da bi u novim okolnostima umanjili štete, mnoge su tvrtke, već nakon početnog šoka, krenule s uspostavljanjem ili ozbiljnijim osnaživanjem komunikacije putem interneta,”.
vodeci-hrvatski-stream-provider

Streaming.HR u medijima

Online isto kao uživo: ‘Svi su u koroni bili doma, a mi smo rasli’

Danas su klijenti bolje upoznati s live streamingom i beneficijama koje videokomunikacija na daljinu donosi, kažu iz Streaming.hr

Shvatili smo da nam je u proteklom razdoblju opseg posla bio čak i veći pa je bilo logično povećati broj zaposlenika, a sposobnih ljudi u Hrvatskoj još ima.

Priča nam to Karlo Dževerlija (43) iz domaće tvrtke Streaming.hr koja se bavi produkcijom video sadržaja, ali i video prijenosa. Upravo su se videu brojne kompanije okrenule tijekom pandemije i tu je ova tvrtka sa sjedištem u Petrinji vidjela svoju dodatnu šansu. Tako sad za njih radi 20-ak suradnika, a uz petrinjski, imaju i ured u Zagrebu.

Poprilično spremno smo dočekali novonastalu situaciju. Već godinama se naše poslovanje odvija na internetu, tako da se dosadašnje iskustvo u online načinu rada pokazalo kao prednost. Štoviše, zbog znanja koje posjedujemo u toj sferi, klijenti nam vjeruju i prepuštaju rješavanje izazova s kojima se susreću prilikom prebacivanja poslovanja na internet – rekao je.

Velik dio evenata u tom razdoblju preselio se online i tu su razni klijenti zatražili njihova rješenja za video pozive visoke kvalitete ili za online sastanke i virtualne konferencije te su prema svakome prilagodili organizaciju i digitalnu platformu. Kako pojašnjava, zbog pridržavanja mjera, čak su i tehničku podršku kod raznih prijenosa izveli s minimalnim brojem tehničara ili su opremom upravljali na daljinu.

Govoreći o izazovima s kojima su se u to vrijeme susreli njihovi korisnici, mnogi su najviše bili zabrinuti kako će organizirati online event, koji će kvalitetom i sadržajem i opcijama parirati klasičnom okupljanju uživo te kako to napraviti u kratko vrijeme. Kaže da se najefikasnijim pokazalo angažirati tim stručnjaka koji može odraditi svu tehničku pripremu te iz sličnih iskustava ponuditi kvalitetna rješenja, što je uključilo i sadržaj preko kojeg su mogli nuditi i one dijelove klasičnih skupova, poput oglasnog prostora za sponzore ili networkinga za sve sudionike.

– Za razliku od vremena kad smo počinjali, danas su klijenti bolje upoznati s pojmom live streaminga i beneficijama koje video komunikacija na daljinu donosi. To uvelike olakšava posao – kaže Dževerlija i dodaje da su današnji izazovi vezani uz pojavu lakovjernim amaterima primamljivih platformi, onih za bazične potrebe i široku upotrebu.

Inače, ova hrvatska tvrtka streamingom se bavi od 2007. godine, a radila je za UN, Europsku komisiju, MMF te švicarske i britanske digitalne agencije i brojne hrvatske kompanije, no sami često ističu kao najposebniji projekt, organizaciju prijenosa s prve svjetske utrke dronova u Dubaiju za koju kažu da je izgledala kao SF film.

Svi ti projekti ovoj kompaniji i dalje omogućuju da sama financira svoj razvoj iz vlastitih izvora te iz EU projekata koji su ih, kako kažu, prepoznali kao odličan target za investicije.

Baš nikad iz kredita ili posudbi, čime se valjda ubrajamo u mali broj poduzeća koji nemaju baš nikakvih dugovanja. To je svakako značilo nešto dugotrajniji rast do ove točke, ali nama draži – razvoj na zdravim, sigurnijim temeljima.
Novinski-clanci-Poslovni-turizam-ver2

Streaming.HR u medijima

Porast potražnje za virtualnim eventima je nadomjestio otkazane ili odgođene evente uživo

Razgovarali smo s osnivačem i direktorom Streaming.hr-a, Karlom Dževerlijom o tome kako je povećanje hibridnih i virtualnih događanja utjecalo na njihovo poslovanje

Streaming.hr je jedan od prvih u Hrvatskoj i danas vodeći stream dobavljač koji klijentima nudi cjelovitu tehničku podršku. Za klijente produciraju video sadržaje, tehnički pomažu video konferencije, webinare, edukativne i zabavne online evente. Izdvajaju se visoko kvalitetnom opremom i „ključ u ruke“ rješenjima, a po svojim uslugama su prepoznati i daleko izvan granica Hrvatske. Potražnja za takvim uslugama ove godine je posebno porasla, a na koje načine je to utjecalo na rad Streaming.hr-a, za Poslovni Turizam govori Karlo Dževerlija, osnivač i direktor tvrtke.

Možemo li reći da vam posao u vremenu pandemije cvjeta? Koliko se povećala potražnja za digitalnim video prijenosima evenata u odnosu na „normalna vremena“?

Ništa se značajno nije promijenilo po pitanju našeg poslovanja. I ranije smo isporučivali tražene digitalne usluge, broj klijenata imao je i prije uzlazni trend. Može se reći da je potražnja nakon ožujka 2020. nastavila taj trend i možda je profil usluga ponešto drugačiji. Putovanja Europom su otkazana, a video prijenose realiziramo na daljinu, iz našeg glavnog studija. Štoviše, i sami osjećamo posljedice ove situacije – od ožujka se nije održao nijedan veliki event pa se može reći kako u pandemiji nismo značajno povećali opseg posla, nego smo, ulažući dodatne napore, prebrodili štete nanesene event industriji.

Porast potražnje za virtualnim događanjima je u nekoj mjeri nadomjestio one otkazane ili odgođene. Dugogodišnjim iskustvom poslovanja na Internetu, klijentima smo u mogućnosti pružiti maksimalnu tehničku podršku i riješiti sve njihove izazove s kojima se dosad nisu susretali. Klijenti nam vjeruju, prepoznaju naše iskustvo i zbog toga naš broj nije prestao zvoniti.

Jeste li povećavali broj zaposlenika s obzirom na obim posla i ima li u Hrvatskoj adekvatnog kadra, odnosno stručnjaka vašeg profila?

Tijekom proteklog razdoblja smo čak i povećali broj zaposlenika. Shvatili smo da je opseg posla isti ili čak veći pa je bilo logično povećati ljudske snage. Tim nam je sačinjen od osoba sposobnih brzo učiti i prilagođavati se, od osoba orijentiranih na rezultat i kvalitetu. Sposobnog kadra ljudi u Hrvatskoj (još) ima, a naši novi zaposlenici tijekom rada uz iskusne kolege stječu vrijedna iskustva i znanja koja tvrtku, a time i projekte naših klijenata, podižu na višu razinu.

Trenutni fokus je na podršci klijentima koji snažnije prelaze u digitalni oblik komunikacije

Što klijenti od Streaming.hr-a najviše traže, odnosno koje su usluge i servisi trenutno u fokusu?

Trenutno je u fokusu digitalna komunikacija, potražnja za visokokvalitetnim online prezentacijama, rješenja za virtualne kongrese i tehničku podršku za veće virtualne sastanke. Sve više klijenata se prilagođava digitalnom poslovanju, tako da su česti i upiti za izradu virtualnog studija pomoću našeg green screen rješenja.

Koristite li vlastitu tehničku platformu za organizaciju virtualnih evenata ili vanjske servise?

Naša je platforma prilagođena klijentima – naše rješenje može ponuditi bolje vizualno korisničko iskustvo i produžiti vrijeme fokusa sudionika na prijenos u odnosu na klasične npr. Zoom sastanke, podržavane od priučenih servisa ili po modelu sam svoj majstor. Ono što je bitno, nudi bolju kompenzaciju za networking opciju na kakvu smo navikli za vrijeme evenata održavanih u fizičkom prostoru. Povrh toga, rješenje koje nudimo našim klijentima otvara mogućnost sudionicima online evenata da kroz interakciju snažnije utječu na sadržaj koji se generira tijekom samog online događanja. Streaming.hr dodatno nudi i opcije naplate sadržaja, oglasnog prostora za sponzore događanja kao i mnoge druge opcije koje svima dostupne ili besplatne platforme za široku upotrebu nemaju.

Radite već godinama i možemo reći da ste pioniri streaming usluge u Hrvatskoj. Kako je bilo tih prvih godina „rudarenja“ i uvjeravanja klijenata da vas trebaju?

U početku je veliki dio napora odlazio na ukazivanje prednosti web video prijenosa pa i na samo objašnjavanje osnovnih pojmova onima koji su bili zainteresirani. Za razliku od danas, kada su klijenti već upoznati s pojmom live streaminga i prednostima koje donosi. Ranije smo gomilu truda ulagali u dokazivanje koristi od live streaminga, u smislu smanjivanja troškova, koristi za imidž događanja, u smislu barem virtualnog prisustvovanja događanjima koje korisnik inače svakako ne bi posjetio. Obrazovali smo i o potrebnim preduvjetima za prijenos pa čak i o samom terminu “streaming”, što danas više nije potrebno.

Veliki klijenti brzo shvate mogu li nam prepustiti odgovornost podrške važnim događanjima

Uspjeli ste raditi i na velikim međunarodnim projektima i s klijentima kao što su princ Dubaija, UN, MMF itd. Kako ste dolazili do tih poslova i angažmana?

Ne postoji garantirani, brzi način ili recept kojim se sigurno dolazi u mogućnost suradnje s velikim klijentima. Ja to vidim kroz kontinuirani, natprosječni trud koji će kad-tad uroditi plodom. U našem poslu posebnu snagu ima word-of-mouth. Neki su nas zadovoljni klijenti preporučili drugima, a čim dođemo u priliku za test, novi klijenti lako prepoznaju našu profesionalnost. Tako je bilo i s ovim najvećima, dio kojih ste spomenuli u pitanju. Veliki brzo shvate mogu li ti prepustiti odgovornost da možeš raditi važne događaje. U prijelaznom razdoblju upravo nam se to događalo, neki su inozemni klijenti i neke agencije prepoznale kvalitetu i angažirale nas ispred mnogih, zvučnijih imena, na njihovo i naše zadovoljstvo.

Koji vam je najvažniji ili najdojmljiviji projekt internet prijenosa do sada? Možete li malo opisati kako je izgledala organizacija s vaše strane, što je sve bilo potrebno?

Uvijek se rado sjećamo i ističemo Drone Grand Prix u Dubaiju. Cijeli događaj je izgledao kao znanstvena fantastika, kao da smo se spustili na drugi planet. Najbliže tome što smo do tada doživjeli bilo je na filmovima. Sve oko nas je izgledalo preveliko i nevjerojatno, kao da smo kročili u budućnost. I sam događaj koji smo podržali video streamingom, prva svjetska utrka dronova, za nagradu od 1.000.000 dolara, odlično je odgovarao takvom okružju.

Sjećam se da smo se jako dugo pripremali, a da ne iznevjerimo očekivanja odradili smo nepojmljivo mnogo planiranja, vizualiziranja i detaljiziranja, sve kako bi nas minimalno toga iznenadilo na terenu (osim kiše usred pustinje – i nije!). Ne mogu reći da smo proučavali slična iskustva jer je to bio prvi takav događaj na svijetu. Surađivali smo s mnogim stranama tijekom pripreme, s tvrtkama od Irana, Brazila, Engleske i mnogih drugih kako bi se predvidjele sve situacije, testirali svi scenariji i ta znanja primijenila na licu mjesta.
Novinski-clanci-Netokracija-ver1

Streaming.HR u medijima

Kako je Streaming.hr prenosio 10 milijuna dolara vrijednu utrku dronova u Dubaiju

Nije World Drone Prix bio najudaljeniji projekt na koji je zvan Streaming.hr. Angažirani smo do sada bili, kao live-video streaming provider za kompleksne projekte, u mnogo teže dohvatljive destinacije – primjerice, u Brazilu ili u 20+ sati leta daleku Argentinu. Ali utrke dronova u Dubaiju i iskustva iz UAE svakako ovaj projekt smještaju u skup najegzotičnijih evenata koje smo pomagali video uslugama.

U Dubaiju smo bili odgovorni za realizaciju web streaminga s prve svjetske utrke dronova. Projekt smo u suradnji s partnerima i glavnim izvođačima iz Srbije pripremali gotovo dva mjeseca (a sami organizatori čak godinu dana). Mjesto u skupu povlaštenih tvrtki uključenih u ovaj događaj na granici znanstvene fantastike i realnog, kao jedini predstavnici Lijepe naše, osigurala nam je sofisticirana tehnologija, vrijedna oprema i ponajviše iskustvo u streamingu koje skupljamo već 8 godina. Sve smo spomenuto unijeli u projekt kako bi prijenos uživo funkcionirao upravo savršeno.

Milijun dolara za najbolje vozače dronova

U svojoj galantnosti i za Dubai tipičnim pristupom “go big or go home”, lokalni je šeik, njegova uzvišenost Hamdan bin Mohammed Al Maktoum, odlučio odriješiti kesu – organizirati prvu svjetsku utrku dronova i pritom najboljim vozačima ovih malih brzih letjelica darovati ni manje ni više nego milijun dolara! Voditelj press officea kazivao nam je kako se jedno jutro princ probudio i zapitao: “Tko je najbolji vozač dronova?” Bilo je to dovoljno da se alocira budžet za utrku, neslužbeno procijenjen na 10 milijuna dolara. I da se rodi događaj koji vizualnim iskustvom koketira sa scenama iz Zvjezdanih staza.

Sada već davne 2008. godine krenuli smo sa Streaming.hr-om, zakoračili smo u posao s nekim, sjećam se, smiješnim kamericama, boreći se sa super sporim internetom i nepoznavanjem čak i samog pojma stream. I prošlo je tako neko vrijeme, krv, znoj i škrgut zubi doveli su nas do poziva rame uz rame velikim svjetskim tvrtkama u Dubai. Sve kako bismo videom ovjekovječili i mnoštvu gledatelja diljem svijeta omogućili praćenje fantastične transformacije uzbudljive računalne igre u opipljivu stvarnost. Utrke dronova ponajviše su upravo to: metamorfoza obične slike s displaya nekog gamera u pravi pravcati 3D prostor.

Iza zaljubljenika u dronove stoji… Poprilična zajednica

Vidjet ćete po video klipu i fotografijama koliko je ova priča zaista fenomenalna. Od sjajno konstruirane i velebno osvijetljene staze, preko nevjerojatne vještine pilota tih prebrzih letjelica, do zanimljivog broja gledatelja streaminga i nemalog broja zainteresiranih na tribinama i u kompleksu (izgrađenog za ovu prigodu).

Cijela ova priča, zbog VR naočala na očima, poradi krikova nakon srušenih letjelica, zbog stila odijevanja i zbog štošta drugog, mnogima je, pa i autoru ovih redaka, izgledala uglavnom samo kao dobra zabava skupine gamera. No ovaj mi je skup pokazao kako iza zaljubljenika u dronove i ne stoji tako mala komuna. Kako se ne radi o posve marginalnoj aktivnosti. Zbog toga ću priznati legitimitet i ozbiljnijem aspektu utrke dronova, onom koji se trudi dokazati stvarnu korist ovakve manifestacije: popularizacija transporta/dostave paketa manjih težina pomoću malih bespilotnih letjelica. Takav način dostave, rješenje koje spušta netom naručen artikl iz web shopa u naše dvorište, kontinuirano uzima maha. Vidjeli ste već, Amazon i Google odavno rade korake u tom smjeru.

Crtice iz Dubice

Još nekoliko crtica iz Dubice, kako smo interno zvali ovo čudo od bezbroj svjetala, najviših građevina na svijetu, mega shopping-mallova, palmi usred oceana i skijališta usred pustinje.

Najbrži “pilot” i dobitnik 250.000 dolara postao je 15-godišnji Luke Bannister, britanski tinejdžer, kojem ova “realna igra” (pokušavaju ju zvati sportom) očigledno jako dobro ide. Sjajnim baratanjem dronom u 3D prostoru bio je upravo prebrz za konkurenciju. Tako je bilo od samih kvalifikacija gdje je posao između svih 100 i kusur vozača odradio za svega dvije minute. I tako sve do finalne utrke gdje je bio bolji od ruskog i domaćeg tima.

Kompleksnost popratne infrastrukture odnosno složena logistika bila je upravo adekvatna ranije spomenutim obilnim nagradama. Tako su organizaciju ove utrke iz budućnosti i, treba priznati, svojevrsne parade imućnosti, potpomagale različite specijalizirane tvrtke iz Južnoafričke Republike, Britanije, Irana, Francuske, Srbije, Nizozemske. Princ nije štedio: promo video uključivao je utrku drona i McLarena, prijenos uživo gledalo je tijekom dva dana više od 255.000 internauta, prijenos je bio zainteresirao i TV gigante BBC i ESPN…

Također, pokušan je (manje ili više uspješno) HD prijenos s dronova koji poziciju mijenjanju brzinom većom od 100 km/h. Kreiran je i u priču uveden GPS sustav za automatsko praćenje pozicije i poretka dronova. Stream je išao na četiri kanala, u high definitionu, izravno s kamere na dronu, odnosno s goggles naočala na nosovima vozača.

Reći ću vam kako su iskustva koja se tiču IT-a, kombinirana sa svakodnevnim dojmovima života u Dubaiju – fantastična. Kolorit dojmova ide od mnoštva fizikalaca iz Indije, Pakistana i Bangladeša koji i na +49 Celzijevaca (kažu lokalci da nikad nije 50 jer je tada zakonom zabranjen rad na otvorenom) rade za cca 3000 kuna u zemlji koja, ako ništa drugo, nije sinonim za jeftino. Do mnoštva Bentleya, Jaguara, Mercedesa na sedam plus sedam traka širokoj autocesti. Na kojoj za razliku od autoceste Rijeka-Zagreb, nema ni ENC-a, ni zaustavljanja, čak ni usporavanja radi naplate cestarine.

Od maloljetnih imigranata čistača WC-a do najaktualnijih iPhonea u ruci valjda svakog lokalca. Od gigabitnog interneta koji nam je bio na raspolaganju za live streaming (i kojeg su za 7 dana korištenja organizatoru pokušali naplatiti 180.000 dolara) do siromašnog, bradatog vozača taksija koji ponašanjem, iznenadnim grlatim pjevanjem molitve Alahu i proklinjanjem novca liči upravo na one opasne “spavače” kojima nas straše mediji sa zapada.

Saznali smo kako šeik, drugo od dvanaestero djece njegova oca, osim što je zaljubljenik u dronove (što je itekako dokazao), preferira i još neke druge zanimljive aktivnosti. Voli i piše poeziju, a istodobno uživa u – konjima. Tako je s dvadesetak rasnih grla nedugo po utrci dronova odletio u SAD, zajedno s konjima koji su kako su nam prepričali uživali tapecirano uređenje u avionu, osobnog milovatelja i sumnjam da ne veći luksuz od mog tima u ekonomskoj klasi FlyDubaija.

Iduća postaja – Seul!

Bilo kako bilo, iako prva, utrka dronova u Dubaiju postavila je određene, prilično visoke standarde. Čuli smo u post-festum druženju, Seul je već kupio ovu istu stazu, zakucao domaćinstvo sljedeće svjetske utrke dronova pa će biti vrlo zanimljivo za šest mjeseci usporediti napretke na polju koje će se ne sumnjam ekspresno razvijati.
Novinski-clanci-vecernji-ver1

Streaming.HR u medijima

Prenose i za Bundesligu

Sisačka tvrtka Streaming.hr posluje na brojnim svjetskim destinacijama

Njihovu kvalitetu prepoznali su i europski elitni nogometni klubovi

Sisačka tvrtka Streaming.hr odradila je poslove za Primeru i Bundesligu! I to za klubove Valenciju CF i Stuttgart VfB. Novi je to doseg osnivača tvrtke, 37-godišnjeg Petrinjca Karla Dževerlije koji se online prijenosima počeo baviti još 2008. Godine. Od tada, ova je tvrtka prenosila cijeli niz manifestacija, ali i Europsko prvenstvo u vaterpolu iz Nizozemske, Prvenstvo svijeta u odbojci U23 iz Brazila, košarkaške i odbojkaške turnire iz Austrije, Turske… No, te prijenose niste mogli gledati na televiziji, nego internetu, a upravo je u tome najveća prednost streaminga – dostupnost svima uz jednaku kvalitetu i manje novca.

Više za manje novca

– Streaming je TV prijenos na zaslonu računala. Svaki događaj na ovaj se način može prenositi uživo, od glazbe, modnih događanja, prezentacija, konferencija, a za puno manji budžet nego li ga zahtijeva televizijski prijenos. Za manje novca dobijete veću vidljivost, kazuje Dževerlija. Streamingom su se počeli baviti kada je malo tko u Hrvatskoj znao što znači taj pojam, da bi nakon stotine projekata postali vrlo iskusni, a kvalitetu prepoznaju i elitni nogometni klubovi.

– Prepoznale su nas i europske agencije te smo za njih u Njemačkoj odradili pripremne utakmice velikana Valencije i Stuttgarta. Klubovi su ih emitirali preko svojih web TV platformi s velikim brojem korisnika koji plaćaju za takav način gledanja. Iako smo specijalizirani za sport, pratimo sve – dodaje Karlo. Praksa je velikih klubova da pripremne utakmice prenose isključivo na internetu. Jedna od očitijih prednosti streaminga ističe se na primjeru konferencija.

– Tu svi sudionici ne moraju biti na licu mjesta. Uključuju se putem Skypea, odrade prezentaciju i tako sudjeluju na konferenciji poštujući svoje poslovne obveze, ujedno smanjujući organizatorima putne troškove – ističe Dževerlija. Ideja mu nije ipak došla iznebuha. Godinama se bavio informatičkim tehnologijama i razvojem web sustava, no i sportom, prvenstveno košarkom primijetivši kako neki sportovi tako teško dolaze u medije.

Za manje poznate sfere

– Streaming je idealan za manje eksponirane sportove koji si ne mogu priuštiti prime time. Sve se to može primijeniti i na ostale sfere života. Sve bi mogli pratiti, prenositi iz bilo kojeg dijela svijeta. Nema granica – kazuje Karlo. Uz sve prednosti, jedina mana je da se greške vide, jer uživo nema mjesta za popravke. Nakon prijenosa Hrvatskih svjetskih igara u Zagrebu i odbojkaškog FIVB Grand Prixa u Poreču, kreću u nove radne pobjede.

Karlo Dževerlija ideju dobio jer se sportovi nisu mogli probiti na televiziju

Iza sebe imaju niz sportskih i modnih događaja
kompletna-audio-video-led-screen-usluga

Streaming.HR u medijima

Prijenosi uživo s vašeg eventa

KAD JE RIJEČ O INTERNETSKIM PRIJENOSIMA UŽIVO, STREAMING.HR UČVRSTIO JE POLOŽAJ NAJBOLJEGA U REGIJI

Otkako je prije četiri godine na hrvatskom tržištu lansiran servis Streaming.hr, specijaliziran za internetske prijenose uživo, tržište
videostreaminga ne prestaje se razvijati. Karlo Dževerlija, osnivač servisa Streaming.hr, objašnjava kako napreduje.

Je li se u slučaju vaše kompanije pokazalo da je isplativo pojaviti se prvi na tržištu s nekom uslugom?

– Streaming.hr višestruko je nagrađivani servis, lansiran prije sada već četiri godine. Bilo je to vrijeme kad se na hrvatskom webu ‘prijenos uživo’ vezao zapravo jedino uz redove onih brzo istipkanih tekstualnih informacija poslanih sa sportskih susreta. Još tada mi smo nudili nešto mnogo veće – internetski videoprijenos uživo.

Mora nam se priznati da smo u toj fazi, osim što smo nudili streaming, ujedno obrazovali tržište. Mislim pritom na inicijalno upoznavanje s mogućnostima i koristima streaminga, pa nerijetko čak i na upoznavanje s pojmom streama. Platili smo u toj fazi, očekivano, cijenu koju plaća valjda svaki pionir na novom području. No zauzvrat – danas smo po mnogočemu vodeći streaming servis u regiji. Angažiraju nas zvučni klijenti i partneri koji traže visoku kvalitetu te uživamo druge pogodnosti kao i svi najbolji u nekoj sferi.

Kakvo je uopće tržište internetskog prijenosa uživo u Hrvatskoj?

– Rekao bih da je tržište u razvoju. Klijenti sada lakše prepoznaju koje sve to koristi donosi video s njihova eventa. Osobito video emitiran uživo.
Veseli nas što se počela prepoznavati i razlika u kvaliteti. Klijenti traže isključivo Streaming.hr znajući razliku između visokokvalitetnog streama i onog koji se može opisati ‘uradi sam pokušajem’. Boft robom s buvljaka koja se reklamira natpisom ‘Stream već od 100 kn, navali narode!’ Diferencijacije na toj razini jasno pokazuju kako i naše tržište sazrijeva.

Možete li svojim korisnicima pomoći u povećanju gledanosti web-prijenosa?

– Streaming.hr svoju uslugu isporučuje prema sustavu ključ u ruke. Znajući pritom za naše iskustvo i snažan ICT background’, može se reći da naši klijenti, osim na HD razinu video-produkcije, mogu računati i na – sveobuhvatnu uslugu. Naša usluga uključuje sve – od potrebnih znanja, tehnologije, stručnog kadra, vrlo vrijedne opreme, kompletnog rješenja za naplatu pristupa streamu ili, primjerice, e-mail i telefonske podrške samim gledateljima streama.

Naša usluga uključuje i pomoć klijentu u promidžbi putem newslettera ili objava na društvenim mrežama pa sve do npr. osiguravanja internetske linije, audio razglasa ili koordinacije s trećim stranama na eventu. Doslovno sve.

Koji su najzahtjevniji prijenosi koje ste dosad odradili?

– Nakon što su nas pozivali da realiziramo projekte u Nizozemskoj, Austriji, Turskoj pa čak i Brazilu, nakon mnogo, mnogo događaja s kojih smo na zadovoljstvo klijenata uspješno producirali HQ stream, možemo reći da ne postoji prijenos koji ne možemo realizirati. Postoje samo razlike u veličini našeg tima i količini opreme potrebne za pokrivanje događaja. I, naravno, različitosti u samoj prirodi, vrsti događaja.

No baš nas te razlike i vesele – jedan dan tako prenosimo i gledateljima iz cijelog svijeta naplaćujemo prijenos za popularnu Svjetsku izložbu mačaka, a zatim donosimo uživo Severinin koncert ili konferenciju premijera, treći dan naša je oprema na kongresu nekog diva poput Coca-Cole ili Transparency Internationala, a već potkraj tjedna prikazujemo prvi visokokvalitetni streaming SEHA lige ili letimo 30 sati u Brazil na stream sa Svjetskog prvenstva u odbojci.

USLUGA KLJUČ U RUKE

• stream, snimanje, uploadanje snimke na web

• intervjui s važnim osobama na događaju

• prodaja streaming pristupa (kotizacija) i onim zainteresiranima gledateljima koji na taj dan ne bi bili u dvorani

• plasman streama na velike hrvatske portale

• u streamu se prikazuju oglasi sponzora

• ne traže se sofisticirana znanja i ne trati se vrijeme klijenta
Priprema-BizDirekt-B2napust_1-1-2-scaled

Streaming.HR u medijima

Video – slika od 1,8 milijuna riječi

​​

Nijedna tehnologija nije tako temeljito utjecala na ljudsko društvo kao video tehnologija. Od trapavih ranih uradaka golemim video kamerama koje je karakterizirala slaba osvijetljenost, loša kvaliteta slike i još lošija akustika, došli smo do toga da najobičnijim pametnim telefonom možemo snimiti video, a zahvaljujući Internetu, taj isti video može se s lakoćom i poslati, pa i reproducirati u realnom vremenu.

Ljudsko se društvo razvija na neobične i zanimljive načine. Tehnologija općenito je katalizator razvitka, a zahvaljujući video tehnologiji svijet je na neki način postao ‘manji’. Produkcija video sadržaja u prošlosti je bila gotovo elitni posao. Sama je oprema bila izuzetno skupa. Prosječna je kamera u početcima koštala kao manji automobil, a uz to je davala i prosječne rezultate.

Danas video solidne kvalitete možemo napraviti i najobičnijim pametnim telefonom. Ukratko, evolucija koju je doživjela ova tehnologija odigrala se izuzetno brzo. Iako smo kao društvo svjesni toga, zapravo i ne stižemo procesuirati događaje i na njih adekvatno reagirati.

Video tehnologija, kao logičan nastavak ranih pokušaja stvaranja pokretne slike i prvih filmova u kombinaciji s razvojem IT-a i nastankom superbrzih računala koja mogu obraditi, pa i u realnom vremenu prenijeti velike količine podataka, korjenito je utjecala na ljudsko društvo.

Ljudi su vizualna bića i ta će činjenica obilježiti vrijeme koje dolazi. Pisanu riječ sve više potiskuju vizualni mediji. Orijentiramo li se samo na primjenu video tehnologije u poslovanju, uočljivo je da već sada imamo životopise, prezentacije tvrtaka i poslovanja, projekata i sl. u video formatu. Vrijeme posjetnica i internetskih stranica koje su nudile samo tekstualne sadržaje postaje dio prošlosti. Zasad se na ovakav način prezentiraju napredne tvrtke, međutim, realno je za očekivati da će taj trend postati novi ‘must have’ u poslovnom svijetu.

Dr. James McQuivey, glavni analitičar sa Sveučilišta Syracuse, Forrester Research zgodno je izračunao kolika je vrijednost videa. Naime, ako slika vrijedi 1.000 riječi, video od 60 sekundi morao bi vrijediti bar 1,8 milijuna riječi, tvrdi McQuivey. Zanimljivo je kako video sadržaji utječu na mlađe naraštaje koji rastu s njima. Rezultati istraživanja američkog Instituta Childwise pokazuju da djeca od 5 do 16 godina provedu prosječno oko 6 i pol sati ispred ekrana. Za usporedbu, 1995. se radilo o upola manje vremena. Vrijeme pred ekranom sastoji se od gledanja TV-a, igranja igrica, korištenja mobitela, računala ili tableta.

Ostaje otvoreno pitanje kako ćemo se prilagoditi prezasićenosti tom vrstom sadržaja i kako ćemo iskoristiti ono pozitivno što ova tehnologija donosi. Na neki način možemo povući paralelu sa zagađenjem okoliša koje je nastalo kao posljedica industrijske revolucije. U ovom se slučaju radi o zagađenju ‘kolektivnog uma’. Svaki napredak donosi i svoj balast. Kao društvo moramo naučiti selektirati korisne sadržaje, a odbaciti one suvišne.

Razgranatost primjene video tehnologija

Pozitivni utjecaji video tehnologije vidljivi su u jednostavnijoj i bržoj komunikaciji, a sama njezina primjena je vrlo razgranata. Koristi se u filmskoj i gaming industriji, u svim vrstama edukacije, u umjetnosti, a pojava interaktivnog kanala YouTube 2005. podigla je video na sasvim novu razinu. Korisnici ovog kanala mogu sami postavljati svoje uratke, isto tako ih mogu pregledavati, ocjenjivati, dijeliti, komentirati itd.

Nerijetko se nečija popularnost mjeri količinom ‘likeova’ na YouTubeu, a isto tako, zahvaljujući upravom tom kanalu, mnogi anonimni pojedinci postali su zvijezde. Potencijalno, jedan od sljedećih koraka u razvoju video tehnologije, ali i još moćnijih računala, jest virtualna stvarnost. Zasad se radi o računalnim simulacijama u kojima se korisnik zahvaljujući hardverskim dodatcima osjeća kao da se nalazi u umjetnom okolišu.

Tržište VR-a sve više jača, a njezina primjena mogla bi biti itekako korisna u kirurgiji, u industriji zabave, u psihoterapiji i sl. Radi se o niši koja se tek otvara.

Video produkcija u Hrvatskoj

Upravo brzi razvoj tehnologije snimanja i prijenosa videa te jeftina oprema koja je danas dostupna svakom prosječnom korisniku dovodi do toga da gotovo svatko misli da zna snimiti video materijal. To je jedan od razloga zašto smo baš o ovoj temi razgovarali s osnivačem i direktorom poznate video produkcijske tvrtke Streaming.hr, Karlom Dževerlijom.

Streaming.hr djeluje već 11 godina na našem tržištu i u tom vremenu tvrtka je osvojila gotovo sve nagrade vrijedne pažnje u ovoj branši. Jedna od premisa kojima se vode jest da ne nude jeftin nego izvanredan live stream. Kao svoju usku specijalnost ističu proizvodnju kvalitetnog video sadržaja.

O tome gdje se danas nalazi video produkcija u Hrvatskoj, Dževerlija nam je ispričao kako se do jučer moglo reći da je ova branša slabo korištena, u smislu ne pretjerano velikog interesa za video proizvodima. No, nakon dosta vremena, mnogi su i u Hrvatskoj ipak spoznali snagu poruke odaslane videom.

Paralelno, pojavili su se i pojedinci koji se uz glavni posao pokušavaju baviti malo i video produkcijom, pa i streamati, jer ‘to svatko zna’. Hrvatsko tržište u ovoj fazi je pretrpano razno-raznim ponudama, često jeftinima i amaterskima. Uz njih postoji samo nevelik broj specijaliziranih i stvarno profesionalnih video providera, ističe Karlo Dževerlija.

Video kao alat u digitalnom marketingu

Video je vrlo zanimljiv alat u digitalnom marketingu. Zbog velikih količina podataka i ograničenosti što se tiče Interneta, bilo po brzini veze ili npr. količini raspoloživog internetskog prometa, video tek posljednjih godina sve više dolazi do izražaja. O tome kako se upotrebljava razgovarali smo s Brunom Režekom, direktorom tvrtke Produkcija Pokret, mlade Content marketing agencije koja poseban naglasak stavlja na video sadržaje.

S jedne strane rade animirane/snimane video materijale koji promoviraju usluge i proizvode njihovih klijenata, a s druge strane sa stalnim klijentima surađuju na full digital usluzi, što objedinjuje analizu tržišta, razradu strategije distribucije, određivanje KPI-a, internetsko oglašavanje te optimizaciju svih kampanja putem praćenja rezultata, ispričao je Režek.

Porast interesa za videom povezan je s padom raspoložive pažnje korisnika Interneta, dodaje. To se pak dogodilo zbog većeg izbora sadržaja. Video je tu našao svoje mjesto, jer za razliku od drugih alata ima tekst, zvuk i sliku te može komunicirati najviše informacija u najkraćem roku. Zbog toga ga i društvene mreže preferiraju jer traže što bolje iskustvo za svoje korisnike. Da se video produkcijom ne bi trebao baviti svatko i usput, potvrđuje i Bruno Režek, naglasivši da je s povećanjem izbora porasla i izbirljivost korisnika, pa tako i kvaliteta produkcije postaje parametar koji utječe na skretanje pažnje.

YouTube kanal postavlja nova pravila za video produkciju

YouTube je zahvaljujući svojoj interaktivnosti jedan od najpoznatijih internetskih kanala uopće. Zahvaljujući tome što svatko može objavljivati sadržaje, pod uvjetom da oni zadovoljavaju određena pravila, YouTube je u nešto više od desetak godina svojeg postojanja okupio ogromne količine amaterskih materijala, ali i onih profesionalne prirode, iako ovih potonjih ima u manjem razmjeru. I pojavila se klasična marketinška priča s ‘ljubičastom kravom’. U moru istih ili sličnih sadržaja, nastala je potreba da se video materijali po nečemu istaknu.

Kvaliteta je jedan od načina kako mogu doći do izražaja. S obzirom na to da nikada nije bilo jeftinije oglasiti se na mjestu za koje možemo biti sigurni da će ga vidjeti velika količina ljudi, kao poželjno i pametno nameće se ideja da treba uložiti u produkciju kvalitetnog materijala jer ono što doživi ‘uzlet’ na društvenim mrežama, ima u startu već velike šanse da uspije kao proizvod ili usluga.

Drugi je način nastojati skratiti video materijal na način da se u što kraćem roku prenese što sadržajnija poruka. Prosječni korisnik YouTubea najčešće je pripadnik mlađe populacije, nema vremena za dugačke uratke, a uz to teško zadržava pažnju. Potrebno je automatski, već u prvim sekundama prikazivanja, stvoriti interes da se sadržaj pogleda do kraja.

I na kraju, ali ne manje važno, broj ‘likeova’ ispod nekog sadržaja na YouTubeu i pozitivni komentari djeluju gotovo zarazno na druge korisnike. Mogućnost automatske reakcije stvara kod korisnika osjećaj da sudjeluje na neki način u kreiranju proizvoda o kojem se radi, da je njegovo mišljenje važno i da ga se uvažava.

To je posve nova komponenta u marketingu i otvara prostor inovativnim marketinškim agencijama. Reakcija potrošača je mjerljiva, ne samo po tome koliko je ljudi vidjelo neki sadržaj, nego i po tome što o njemu misle.

Korisna upotreba video sadržaja u poslovnom okruženju Video sadržaj, a pogotovo video prijenos uživo, može biti izuzetno koristan u poslovnom okruženju. Zahvaljujući ovoj tehnologiji moguće je premostiti udaljenosti, organizirati sastanke, konferencije i sve druge vrste evenata te tako smanjiti troškove, a okupiti ljude iz različitih dijelova svijeta ‘na istom mjestu’.

Streaming.hr trudio se cijelo desetljeće poslovnim subjektima ukazati na prednosti video streaminga, a s obzirom na to gdje su danas, čini se da su u tome i uspjeli. Uz live prijenose klijent ne mora biti na licu mjesta, npr. u konferencijskoj dvorani, ispričao nam je Karlo Dževerlija. Time štedi svoje vrijeme, štedi troškove puta, a aktivno je uključen u rad skupa.

Lako je također za shvatiti sve prednosti koje stream nudi događajima koji teško dolaze do medijske pažnje. Prijenosi na webu ne moraju biti u cjenovnom razredu TV produkcija, čime su prihvatljiviji i najmanjim događajima. Osim toga, tu je i pomoć fundingu eventa kroz naplatu pristupa streamingu (pay per view). Zanimljivo je i da se live web video prijenosom otvara čitavi dodatni kanal za oglašivače, ali i to da za live web video prijenose ne postoji geografsko ograničenje – prijenos je moguće gledati u bilo kojem dijelu svijeta koje ima pristup internetskoj mreži, zaključuje Dževerlija.

Produkcija Pokret video preporučuje kao poželjan medij za prezentaciju poslovanja, primjerice. Pritom ga ne smatraju trendovskim ukrasom na stranici, nego ozbiljnom i poželjnom investicijom. Bruno Režek dodaje kako je video produkcija trenutno najpopularniji način efikasne komunikacije.

Edukacija u području video produkcije Upravo da bi se izbjegao problem neadekvatne konkurencije na tržištu i nered koji zbog toga nastaje u pojedinim segmentima koji se prebrzo razvijaju, poput video produkcije, edukacija bi morala pratiti razvoj tehnologije. Međutim, u tom smislu tehnološki napredak ponekad teško prate i puno razvijenije zemlje od Hrvatske, pa se edukativni programi razvijaju praktički paralelno s početcima upotrebe nekih novih tehnologija ili čak i znatno kasnije.

Pogledamo li samo desetak godina unazad, takve vrste edukacije bile su vrlo slabo zastupljene u Hrvatskoj. Danas je moguće školovati se npr. u MPA – Music Production Academy ili Školi glazbene produkcije i multimedije te usavršiti program video produkcije koji imaju u ponudi. Tu je, primjerice, i TV akademija iz Splita, gdje je moguće završiti studij multimedijske produkcije.

U bogatijim europskim zemljama moguće je pronaći tipove edukacija koji su puno uže specijalizirani, a budući da smo kao članica EU sada dio jedne veće cjeline, mnoga se vrata otvaraju i u smislu školovanja koja u Hrvatskoj još nisu dostupna. Dodana vrijednost za svakog polaznika koji se na taj način odluči školovati, nemjerljiva je. Hrvatsko produkcijsko tržište itekako treba ‘kvalitetne igrače’.

Budućnost video produkcije

Video produkcija znatno je napredovala posljednjih godina. Bit će zanimljivo popratiti njezin daljnji napredak. Karlo Dževerlija kaže kako je, osim općenitog razvoja video i srodnih tehnologija, razvoju dosad pogodovao i razvoj mrežne infrastrukture. Glomazna i inertna video produkcija zamijenjena je pristupačnijom transmisijom, manje masivnom opremom i prijenosima s cool karakteristikama.

Kao npr. prijenosima s interaktivnim značajkama – chatom, mogućnošću povratne informacije klikom na videoplayer, gledanjem za zahtjev, itd. Platforma koja je sada bazirana na Internetu, beskonačno je naprednija od dostave TV programa klasičnim putem (TV prijemnicima i linijskom konzumacijom sadržaja).

U budućnosti će emitiranje videa uživo online postati još dostupnije svakom internautu, nastavlja Dževerlija. Barem kad je amaterska produkcija posrijedi, to je već omogućio Facebook. Ali live video koji će izgledati stvarno dobro i dalje će producirati specijalizirane tvrtke poput tvrtke Streaming.hr.

Očekuje da će za to i sami morati primijeniti još tko zna kakve novotarije u produkciji, kao što je to do sada bilo s virtualnom stvarnošću, 360° kamerama, iznimno visokom 4K razlučivošću slike, dodatnom stabilnošću prijenosa u brzom kretanju i svim drugim tehnologijama za dodatno povećanje interaktivnosti.
Novinski-clanci-Regionalni-tjednik-ver1

Streaming.HR u medijima

Budućnost je počela

Video prijenosi mogu se plasirati na web stranice kluba, ali i na druge partnerske web sajtove, na društvene mreže, npr. Facebook, a i na sve portale posjećenih medija

Odbojkaška utakmica 1. A Hrvatske odbojkaške lige između OK Varaždin Volley i MOK Rijeka prenošen je uživo putem interneta, a prijenos je gledan širom svijeta.

Ljubitelji manje popularnih sportova i liga u posljednje vrijeme sve više se okreću internetu i tamo pronalaze prijenose utakmica i nastupa svojih klubova i sportaša.

Efikasnost

Isto tako nastale su tvrtke koje se bave streamingom, prijenosom uživo putem interneta, a jedna od najpoznatijih je Streaming.hr.

-Streaming.hr je bio službeni partner LEN-a za streaming s kompletnog vaterpolskog Europskog prvenstva u Eindhovenu (od 16.1. Do 29.1.). Dio našeg portfolia vidljiv je i na http://www.youtube.com/user/StreamingHr – rekao je Karlo Dževerlija direktor Streaming.hr inače bivši student varaždinskog FOI-a. Radimo prijenose simpozija i bilo kakvih a pokrenuli smo i projekt prijenosa “malih” sportova jer je internet njihov medij. Projekt je u pionirskoj fazi, ozbiljnije smo pristupili odbojci, ali i tenisu, košarci, vaterpolu, a prenosili smo i hokej na travi.

Postoji tehnologija i ljudi a povezujemo se s upravama klubova i krećemo u novo područje. Ideja je osigurati prostor za sponzore tih nekomercijalnih sportova. Prenosili smo iz varaždinske Gradske sportske dvorane odbojkašku utakmicu OK Varaždin – MOK Rijeka, sve tehničke predispozicije postoje te se nadamo nastavku suradnje. – dodao je Dževerlija.

Oglasni prostor u prijenosu, projekcija na platno, snimanje na DVD

Video prijenos mogu se plasirati na web stranice kluba, ali i na druge partnerske web sajtove, na društvene mreže, npr. Facebook, a i na sve portale posjećenih medija npr vecernji.hr, jutarnji.hr, net.hr ili regionalni.com, sport-varazdin.com i sl.

Na ovaj način sportski događaji bili bi dograđeni dimenzijom modernosti, te bi na dodatan, suvremen i vrlo efikasan način došli do bolje medijske promocije i izvan same lokacije. Sama poruka emitirana s događaja bi efikasno, uz nevelike troškove otišla vrlo daleko u cijelu Hrvatsku, regiju, pa i svijet jer nema geografskih ograničenja.

Osim streaminga uživo na web stranice, klijenti ujedno dobivaju i ove opcije: oglasni prostor u prijenosu (emitiranje video-poruka sponzora, partnera, vlastitih oglasa kluba), projekcije istog video signala na platna i plazme na lokaciji, snimanje kompletnog video zapisa koji ostaje za klupsku arhivu, live intervjui sa značajnim ljudima na događanju, obradu i montažu najzanimljivijih detalja i upload na YouTube, video zapis nakon prijenosa ostaje na serveru; time je dostupan i onima koji zakasne na početak streaminga.

Naše nastojanje da streaming s natjecanja postavimo na neki od velikih HR portala s kojima smo u odnosu ili pak poznatih europskih i svjetskih npr. Laola1.tv na kojima se emitiraju utakmice 1. A Hrvatske odbojkaške lige koje organizira Streaming.hr.

Nagrađene inovacije

Svojim budućim klijentima i partnerima Streaming.hr nude suradnju kroz prijenose uživo, ujedno i kroz video-projekcije na platna, video snimanje, telekonferencije i dr. Njihova specijalnost su video produkcija i streaming-prijenosi skupova, koncerata, pressica, kongresa, predavanja, seminara, konferencija, sporta (polufinale HNK Cibalija – Varteks), okruglih stolova, modnih i zabavnih događaja, čak i prijenosi iz zraka.

Gledanje streaminga može ići, po izboru: ili uz naplatu gledanja (pay per view) ili besplatno. Dobitnici su nagrade za najbolji startup projekt 2011, srebrnog odličja na INOVA 2011, a i izabrani su u TOP 4 usluge u hrvatskom poslovnom turizmu.


Tko su Streamingovci?
Foto: saznajte više o nama

O Streaming.HR kvaliteti svjedoče brojni članci i prilozi u zvučnim medijima, kao što su Forbes, Poslovni dnevnik, Lider, T-portal, Večernji.hr,  HRT i u mnogim drugim medijima…

Uz kvalitetnu uslugu dolazi i do značajne prisutnosti u medijima kada je u pitanju industrija tehnologije i poduzetništva. Streaming.HR u medijima se često pojavljuje u obliku vijesti i članaka koji se bave streamingom, video tehnologijom, digitalnim marketingom i poslovnim inovacijama.

Prema medijima, tvrtka redovito sudjeluje na stručnim događanjima i konferencijama, što joj pruža priliku da se istakne kao lider u svom području i da podijeli svoje znanje i iskustvo s drugim stručnjacima, a uključena je i u brojne projekte koji se bave različitim aspektima streaminga, uključujući razvoj tehnologije, stvaranje sadržaja i distribuciju sadržaja. Ti projekti su često predmet pažnje i završavaju u medijima, što dodatno povećava vidljivost tvrtke i njen utjecaj u industriji.

Osim toga, Streaming.HR također ima aktivnu prisutnost na društvenim medijima, gdje redovito dijeli svoje vijesti, članke i druge korisne informacije sa svojom publikom u medijima. Tvrtka također aktivno surađuje s drugim stručnjacima i tvrtkama u industriji, što joj pomaže da se istakne kao važan igrač u svom području i bude prisutna u medijima.

Streaming.HR ima značajnu prisutnost u medijima u Hrvatskoj i šire, s obzirom na svoju reputaciju kao lidera u industriji streaminga i digitalnog marketinga. Na portalima i u medijima često izvještavaju o tvrtki Streaming.HR-u, posebno o novim proizvodima i uslugama te o raznim događanjima i konferencijama na kojima tvrtka sudjeluje.

Jedan od ključnih razloga zašto Streaming.HR u medijima ima tako značajnu prisutnost je vrhunska usluga koja je prepoznata i cijenjena u industriji i medijima. Tvrtka je usredotočena na pružanje najbolje moguće streaming usluge svojim korisnicima, koristeći najnoviju tehnologiju i inovacije kako bi osigurala najbolju moguću kvalitetu slike i zvuka, što je i prepoznato u medijima.

U medijima predstavljena usluga se ističe u industriji zbog svoje pouzdanosti, visoke kvalitete i fleksibilnosti. Streaming.HR nudi streaming uslugu koja je prilagođena potrebama svakog pojedinog korisnika, od malih tvrtki do velikih korporacija. Osim toga, tvrtka nudi i vrhunsku podršku za korisnike, koja je dostupna 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu. Stoga ne čudi što je zastupljenost u medijima tolika.

Sve te prednosti i kvalitete usluge su prepoznate u medijima, gdje je tvrtka dobila mnoge pozitivne recenzije i preporuke. Kvaliteta usluge je posebno istaknuta u medijima, u člancima o industriji streaminga i tehnologije, gdje se navodi kako tvrtka predvodi put u industriji i postavlja visoke standarde.

Uz to, Streaming.HR je višestruko nagrađivana tvrtka za usluge i inovacije u industriji streaminga, što dodatno potvrđuje kvalitetu. Ove nagrade su također prepoznate na brojnim portalima i u medijima, gdje se Streaming.HR u medijima ističe kao primjer uspješne tvrtke koja se ističe u svom području.

Streaming.HR nije samo prepoznat u hrvatskim medijima, već i u mnogim internacionalnim medijima, gdje je tvrtka zaslužila svoje mjesto iznimnom kvalitetom usluge. 


Tko su Streamingovci?
Saznajte više o nama